Ogłoszenie o przetargu audytu energetycznego

12.03.2015

SPÓŁDZIELCZA MLECZARNIA SPOMLEK OGŁASZA POSTĘPOWANIE OFERTOWE NA WYŁONIENIE WYKONAWCY AUDYTU ENERGETYCZNEGO DLA SPÓŁDZIELCZEJ MLECZARNI SPOMLEK W RADZYNIU PODLASKIM.

1.    NAZWA I ADRES ZAMAWIAJĄCEGO : 
Spółdzielcza Mleczarnia Spomlek 
ul. Gen. F. Kleeberga 12, 21-300 Radzyń Podlaski 
tel. (+48) 83/ 35 11 500, 
fax. (+48) 83/ 35 28 490, 
z dopiskiem „Postępowanie ofertowe  - Audyt energetyczny”
e-mail: spomlek@spomlek.pl z dopiskiem: „Postępowanie ofertowe  - Audyt energetyczny”
Adres strony internetowej Zamawiającego: www.spomlek.pl

2.    OKREŚLENIE NAZWY, TRYBU UDZIELENIA ZAMÓWIENIA: „Wykonanie Audytu energetycznego dla Spółdzielczej Mleczarni SPOMLEK  w Radzyniu Podlaskim”, 
w trybie postępowania ofertowego;

3.    SPECYFIKACJA PRZEDMIOTU OFERTY:
Przedmiotem zamówienia jest opracowanie Audytu energetycznego procesów technologicznych.
3.1.    Przedmiotowe opracowanie musi spełniać wymagania opisane w dokumencie: „Opracowanie zakresu oraz zasad wykonania audytu energetycznego do programu „Wsparcie przedsiębiorców w zakresie niskoemisyjnej i zasobooszczędnej gospodarki” Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej”. Warszawa, luty 2014 – dostępny na stronie internetowej NFOŚiGW – środki krajowe – programy 2014 – Wsparcie przedsiębiorców –niskoemisyjna gospodarka – I Konkurs;
3.2.    W szczególności muszą być zarejestrowane dane źródłowe oraz wyniki obliczeń, w szczególności analizy rozpływów i bilansów: wody (surowej, spożywczej i miękkiej), energii (elektrycznej, pary nasyconej, gorącej wody, gorącego powietrza, chłodu i sprężonego powietrza), surowców (mleka surowego oraz serwatki zakupowej), wyrobów mleczarskich i odpadów produkcyjnych;:
3.3.    Audyt energetyczny ma być wykonany procesów zakresie:
3.3.1.    Audyt energetyczny procesu technologicznego, w tym:
3.3.1.1.    Podprocesu odbioru i standaryzacji surowców (mleka surowego);
3.3.1.2.    Podprocesu wytwarzania serów dojrzewających i serwatki;
3.3.1.3.    Podprocesu proszkowania mleka i maślanki;
3.3.1.4.    Podprocesu proszkowania serwatki słodkiej;
3.3.1.5.    Podprocesu proszkowania białek serwatkowych WPC(80);
3.3.1.6.    Podprocesu proszkowania permeatu serwatkowego;
3.3.1.7.    Podprocesu utylizacji ścieków mleczarskich;
3.3.2.    Audyt energetyczny źródeł energii ciepła, elektrycznej i chłodu, w tym:
3.3.2.1.    Kotłów parowych (3 x kotły(OR5/16), opalane węglem energetycznym);
3.3.2.2.    Systemu wytwarzania i magazynowania chłodu (10 x sprężarki plus 2 x zasobniki wody lodowej);
3.3.3.    Audyt energetyczny wewnętrznych sieci ciepłowniczych i budynków, w tym:
3.3.3.1.    Systemu dystrybucji pary technologicznej o ciśnieniu 16bar oraz o ciśnieniu 3bar dla wybranych podprocesów technologicznych;

3.4.    Warunki płatności:
•    Kwotę o równowartości 40% ceny Umowy w terminie 14 dni od daty podpisania Umowy;
•    Kwotę o równowartości 40% ceny Umowy w terminie 14 dni od daty przekazania (podpisania Protokołu Przekazania) Raportu Wstępnego (Audyt energetyczny) Zamawiającemu; 
•    Kwotę o równowartości 20% ceny Umowy w terminie 14 dni od daty podpisania Protokołu Odbioru z NFOŚiGW przez Zamawiającego;
4.    CZY DOPUSZCZA SIĘ ZŁOŻENIE OFERTY CZĘŚCIOWEJ: NIE.
5.    CZY DOPUSZCZA SIĘ ZŁOŻENIE OFERTY WARIANTOWEJ: NIE.

6.    SPECYFIKACJA STRUKTURY OFERTY: 
6.1.    Oferta złożona zgodnie z wzorem Zamawiającego (załącznik nr 2)

7.    WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW
7.1.    O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wszyscy Oferenci, którzy spełniają następujące warunki:
a)    posiadają uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania;
b)    posiadają wiedzę i doświadczenia: Oferent wykaże pozytywne i udokumentowane (referencjami) doświadczenie w wykonywaniu usług o podobnym charakterze w zakładach przetwarzania mleka; 
c)    dysponują odpowiednim potencjałem technicznym oraz osobami zdolnymi do wykonania zamówienia: Oferent wykaże minimum dwie osoby które będą wykonywać przedmiot zamówienia, posiadające uprawnienia wymagane odrębnymi przepisami;
d)    brak podstaw do wykluczenia z postępowania o udzielenie zamówienia publicznego, na podstawie zapisów Regulaminu Postępowania Ofertowego § 8;
e)    zobowiążą się do zrealizowania Przedmiotu zamówienia w terminie wyznaczonym przez Zamawiającego;
f)    złożą Ofertę zgodnie z wymaganiami Zamawiającego;
7.2.    Zamawiający zbada spełnienie warunków udziału w postępowaniu wg formuły „spełnia - nie spełnia”, w oparciu o informacje zawarte w dokumentach i oświadczeniach dołączonych do Oferty. Z treści załączonych dokumentów i oświadczeń musi wynikać jednoznacznie, iż Oferent spełnia warunki opisane w ogłoszeniu w punktach: 8; 9; 10;11;
7.3.    Zamawiający może poprawić w tekście oferty oczywiste omyłki pisarskie oraz oczywiste omyłki rachunkowe w obliczeniu ceny, niezwłocznie po uzgodnieniu poprawki z Oferentem; 
7.4.    Zamawiający może wezwać Oferentów w wyznaczonym przez siebie terminie, do złożenia wyjaśnień dotyczących oświadczeń lub dokumentów, wymaganych w postępowaniu o Udzielenie Zamówienia; 
7.5.    Oferenci, którzy nie złożyli oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu lub dokumentów potwierdzających spełnianie tych warunków lub złożone dokumenty zawierają błędy, podlegają wykluczeniu; 
7.6.    Wykonawca przez podpisaniem umowy jest zobowiązany do udowodnienia, że posiada ważną polisę ubezpieczeniową OC z tytułu wykonywanej działalności (na kwotę minimum 1 mln PLN), na wypadek nieprzewidzianych szkód powstałych w wyniku prowadzenia tej działalności.
8.    INFORMACJA DOTYCZĄCA WSKAZANIA PRZEZ OFERENTA W OFERCIE CZĘŚCI ZAMÓWIENIA, KTÓREJ WYKONANIE POWIERZY PODWYKONAWCOM
8.1.    Zamawiający żąda od Oferenta wskazania w ofercie zakresu Zamówienia, powierzonego do wykonania Podwykonawcom.

9.    WYKAZ OŚWIADCZEŃ LUB DOKUMENTÓW, KTÓRE MAJĄ DOSTARCZYĆ OFERENCI W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU
W celu wykazania braku podstaw do wykluczenia z postępowania o udzielenie zamówienia, Oferent składa następujące dokumenty:
a.    Oświadczenie o Braku Podstaw do Wykluczenia (załącznik nr 3);
b.    Aktualny odpis z właściwego rejestru przedsiębiorców lub KRS, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, wystawionego nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert;
c.    Oświadczenie potwierdzające, że Oferent nie zalega z opłacaniem podatków, lub oświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu (załącznik nr 8);
d.    Oświadczenie potwierdzające, że Oferent nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenia zdrowotne i społeczne, lub oświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości (załącznik nr 9);
e.    Wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych usług o podobnym charakterze, z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i odbiorców, oraz zaznaczeniem dokumentu potwierdzającego, że usługi zostały wykonane lub są wykonywane należycie (załącznik 4);
f.    Wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami (załącznik 5);
g.    Oświadczenia, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień (załącznik nr 5.1); 
h.    Oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu, określonych w pkt. 7 Ogłoszenia (załącznik nr 7)
i.    Pełnomocnictwo do reprezentowania Oferenta, do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia o ile pełnomocnictwo to nie wynika z załączonych dokumentów.

10.    OFERENCI MAJĄCY SIEDZIBĘ LUB MIEJSCE ZAMIESZKANIA POZA TERYTORIUM RZECZYPOSPOLITEJ POLSKIEJ
 Oferenci mający siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczpospolitej Polskiej składają dokumenty wymienione w ogłoszeniu punkcie 9 - powyżej. 

11.    OPIS SPOSOBU PRZYGOTOWANIA OFERT
1)    Ofertę należy przygotować w języku polskim.
2)    Do oferty należy dołączyć oświadczenia o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu wraz z żądanymi dokumentami potwierdzającymi spełnienie tych warunków.
3)    Oferta winna być napisana w sposób czytelny.

4)    Składana oferta powinna być sporządzona na formularzu oferty stanowiącym Załącznik Nr 2 do niniejszego ogłoszenia.
5)    Oferta musi zawierać informacje według kolejności ustalonej w formularzu ofertowym.
6)    Dla uznania ważności oferta musi zawierać wszystkie wymagane w niniejszym postępowaniu dokumenty w formie oryginałów lub kserokopii poświadczonych za zgodność z oryginałem przez osoby uprawnione do składania oświadczeń w imieniu Oferenta.
7)    Wszystkie strony Oferty, w tym strony wszystkich Załączników muszą być ponumerowane, ułożone w kolejności przedstawionej w formularzu oferty i podpisane przez Upełnomocnionego Przedstawiciela Oferenta. Wszelkie miejsca, w których Oferent naniósł zmiany muszą być parafowane i datowane przez osoby podpisujące Ofertę. 
8)    Upoważnienie do podpisania oferty winno być dołączone do Oferty, o ile nie wynika ono z dokumentów załączonych.

12.    KRYTERIA OCENY OFERT
Opis kryteriów, którymi Zamawiający będzie się kierował przy wyborze oferty, wraz z podaniem znaczenia tych kryteriów i sposobu oceny ofert

WO (Wynik oferty) – będzie możliwe uzyskanie maksymalnie 100 punktów, jako sumy trzech elementów, tzn. WO=KC+KBT+KBE , opisanych poniżej:

12.1.    KC (Kryterium ceny) ofertowej – będzie możliwe uzyskanie maksymalnie 50 punktów;

50 (max liczba punktów w danym kryterium)
 

Gdzie:
KCOB - ilość punktów przyznanych Oferentowi za cenę ofertową;
CN - najniższa cena ofertowa, spośród wszystkich ofert nie podlegających odrzuceniu; 
COB – cena zaoferowana w ofercie badanej
Maksymalna łączna liczba punktów jaką może uzyskać Oferent wynosi 50 pkt.

12.2.    KBT – Kryterium Branżowe Technologiczne, dotyczące kwalifikacji w przygotowywaniu i wykonywaniu audytów procesów technologicznych w mleczarniach, tj. sumy przygotowanych Wniosków o dofinansowanie Audytu energetycznego i wykonanych Audytów energetycznych procesów technologicznych (przetwarzanie mleka, wytwarzanie serów twarogowych lub twardych, wytwarzanie masła, proszkowanie mleka, serwatek i białek) w mleczarstwie. Jest  możliwe uzyskanie maksymalnie 25 punktów przy wskazaniu:

25 (max liczba punktów w danym kryterium);
 

Gdzie:
KBTOB. - ilość punktów przyznanych Oferentowi za dane kryterium;
OBTN - największa ilość (suma) przygotowanych Wniosków i wykonanych Audytów przez jednego Oferenta spośród wszystkich ofert nie podlegających odrzuceniu; 
OBTOB – ilość przygotowanych Wniosków i wykonanych Audytów w ofercie badanej;
Maksymalna łączna liczba punktów jaką może uzyskać Oferent wynosi 25 pkt.
 
12.3.    KBE – Kryterium Branżowe Energetyczne, dotyczące kwalifikacji w projektowaniu i wykonywaniu audytów procesów poboru, wytwarzania i dystrybucji energii, tj. sumy przygotowanych Wniosków o dofinansowanie Audytu energetycznego i wykonanych Audytów energetycznych (pobór, transformowanie i dystrybucja energii elektrycznej; wytwarzanie, magazynowanie i dystrybucja pary technologicznej; wytwarzanie, magazynowanie i dystrybucja chłodu; wytwarzanie, magazynowanie i dystrybucja sprężonego powietrza,…). Jest możliwe uzyskanie maksymalnie 25 punktów przy wskazaniu:

25 (max liczba punktów w danym kryterium);

Gdzie:
KBEOB - ilość punktów przyznanych Oferentowi za dane kryterium ;
OBEN - najwyższa ilość (suma) przygotowanych Wniosków i wykonanych; Audytów przez jednego Oferenta, spośród wszystkich ofert nie podlegających odrzuceniu;
OBEOB – ilość przygotowanych Wniosków wykonanych Audytów w ofercie badanej;
Maksymalna łączna liczba punktów jaką może uzyskać Oferent wynosi 25 pkt.

Za ofertę najkorzystniejszą Zamawiający uzna ofertę, która uzyska najwyższą liczbę punktów spośród ofert niepodlegających odrzuceniu.

13.    MIEJSCE ORAZ TERMIN SKŁADANIA I OTWARCIA OFERT
1)    Oferty należy złożyć w Spółdzielczej Mleczarni SPOMLEK w Radzyniu Podlaskim; 
2)    Termin składania ofert: 25.03.2015, godz. 12.00 
3)    Oferta powinna być złożona w nieprzejrzystej zamkniętej kopercie adresowanej do: Spółdzielczej Mleczarni SPOMLEK ul. Gen. F. Kleeberga 12, 21-300 Radzyń Podlaski  z dopiskiem: „Postępowanie ofertowe -  Audyt energetyczny”.
4)    Oferta złożona po wyznaczonym terminie zostanie niezwłocznie zwrócona Wykonawcy bez otwierania.;

14.    TERMIN WYKONANIA ZAMÓWIENIA:
14.1.    Nieprzekraczalny termin realizacji wersji wstępnej Audytu energetycznego: 
1 czerwca 2015;
14.2.    Nieprzekraczalny termin realizacji przedmiotu Zamówienia: 12 czerwiec 2015 r.

15.    INFORMACJE O ZAMIARZE ZAWARCIA UMOWY RAMOWEJ: 
Informacje o zamiarze zawarcia umowy ramowej są zawarte w załączniku nr 1.

16.    ZASTRZEŻENIE:
1)    Zamawiający przeznacza kwotę nie większą niż 550.000,00 złotych (słownie: pięćset pięćdziesiąt tysięcy złotych) na wykonanie Audytu energetycznego będącego przedmiotem zamówienia.
2)    Zamawiający zastrzega sobie możliwość:
a)    Zmiany lub odwołania postępowania w sprawie zamówienia
b)    Zmiany lub odwołania warunków postępowania
c)    Zmiany treści ogłoszenia
d)    Unieważnienia lub zamknięcia postępowania na każdym etapie, bez podania przyczyny.