Serenada sponsorem strategicznym Rybnickiej Jesieni Kabaretowej RYJEK 2011

02.11.2011

To jedna z najważniejszych i najbardziej prestiżowych imprez kabaretowych w Polsce, która co roku ściąga największe gwiazdy.

W tym roku to m. in. Kabaret Młodych Panów, Limo, Smile, Ani Mru Mru, Piotr Bałtroczyk, Cezary Pazura, Dno, Tomasz Jachimek i wielu innych. Serenada w ramach działań towarzyszących festiwalowi, zaproponowała mieszkańcom Rybnika „Rybnicki Maraton Gier i Zabaw w Rytmach Serenady”.

Nasze zabawy rozpoczęły się już w sobotę 22 października i trwały aż do zakończenia festiwalu (30 października). Do wspólnej zabawy wciągnęliśmy setki osób, a miasto promieniowało serenadowym klimatem dzięki żółto czarnym flagom, od których roiło się na ulicach. „Serowe kalambury”, „Zostań Serowym Omnibusem” czy konkurs na najpiękniejszą Serenadę to tylko niektóre z zabaw zorganizowanych przez nas we współpracy z galerią handlową Focus Mall w Rybniku. Były one skierowane zarówno do najmłodszych, jak i ich rodziców, dlatego każdy mógł znaleźć coś dla siebie i bawić się razem z nami. Uczestników kusiły też przygotowane przez nas nagrody: serenadowe budziki, kubki, magnesy, a także bardzo poszukiwane i cenne wejściówki na RYJEK.

„Odgaduj z dziurami, ciesz się wejściówkami” to nazwa stworzonej przez nas gry miejskiej. Nasze „czarne dziury” pojawiły się na rybnickich chodnikach, a każda z nich była opatrzona znanym kabaretowym cytatem i wyróżnioną literą. Każdy, kto odnalazł wszystkie 14 dziur i ułożył z nich hasło, wpisywał je na odpowiednim formularzu na portalu naszego partnera Rybnik.com.pl, układając z nim zabawne zdanie.

Bardzo miło zaskoczyło nas niesamowite zainteresowanie oraz przygotowanie uczestników konkursu „Szkolny Ryjek”, zorganizowanego wraz z Wydziałem Edukacji UM w Rybniku. Zadaniem szkolnych drużyn było przygotowanie przez uczniów pięciominutowych śmiesznych scenek, a oceniało je Jury złożone z przedstawicieli Serenady, Focus Mall i Kabaretu Młodych Panów. Niezwykła kreatywność oraz przygotowanie uczestników nie ułatwiła zadania Jurorom, którzy po burzliwych obradach przyznali pierwsze miejsce dwóm drużynom exequo – Szkole Podstawowej nr. 1 za skecz „Zakupy w Focusie” oraz Szkole Podstawowej nr. 34 za skecz „Trzej Tenorzy”.

Dzięki nam po raz pierwszy w Rybniku zagościł FlashBox czyli fotograficzna kabina w, której każdy mógł zrobić sobie wesołe, serenadowe zdjęcia. Zdjęciowe szaleństwo zrobiło tak wielką furorę wśród rybniczan, że kolejka przed kabiną nie znikała do końca festiwalu. Najlepsze fotografie, także kabaretów biorących udział w Festiwalu, znaleźć można na profilu Serenady na Facebooku.

Serenada na RYJKU to nie tylko promowanie marki na terenie miasta. Przede wszystkim to przygotowywana wspólnie z Telewizją Polsat kampania reklamowa, która będzie prowadzona w okresie poprzedzającym emisję Gali Finałowej RYJEK 2011 oraz emitowanego tydzień poźniej autorskiego show Kabaretu Młodych Panów. Obie emisje zaplanowano  na przełom grudnia i stycznia.